Friday, May 18, 2012

ဆရာ႔ေက်းဇူး ေအာက္ေမ႔ျခင္းအမွတ္တရ

   ပ်ံလြန္ေတာ္မမႈမီ ၄ လအလိုစာေရးသူႏွင္႔ဆရာေတာ္ရို္က္ထားသည္႔ပုံ

            သင္းကြ်န္းတိုက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္
မိမိ၏ငယ္ဆရာသင္းကြ်န္းတိုက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကားပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေပျပီ။သို႔ေပမဲ႔ဆရာ႔ေက်းဇူးေတြကိုကား
ေမ႔ထားလို႔မျဖစ္ဘူးဟု စိတ္ထဲတြင္ခံယူခ်က္ထားေလသည္။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခါနီးမွတ္မွတ္ရရ ဆရာေတာ္အားေက်းဇူးဆပ္ခြင္႔ ႏွစ္ခု ရခဲ႔ေလသည္။ မိမိစာသင္တိုက္ဗဟန္းေညာင္တုန္းေက်ာင္းတိုက္ထုတ္မဂၢဇင္းစာအုပ္
တစ္အုပ္၀ယ္ျပီးဆရာေတာ္အားအေ၀းမွလူၾကဳံျဖင္႔ထည္႔လွဴလိုက္သည္။ ေနာက္မွတကာေတြဆီမွသိရသည္က
အဲဒီစာအုပ္ကိုဆရာေတာ္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ဖတ္ေနျပီး ငါ႔တပည္႔ေပးလိုက္သည္႔စာအုပ္ဖတ္လို႔တယ္ေကာင္းေဟ႔
ဟုဆိုကာတကာ တကာမေတြကိုေျပာသည္ဆို၏။
ေနာက္တစ္ခုက...........
ဆရာေတာ္ပ်ံေတာ္မမူခင္ တႏွစ္အလို္ရန္ကုန္သို႔လာေရာက္ရာတြင္။ ေရႊတိဂုံ ဘုရားသို႔လိုက္ပုိ႔ခြင္႔ၾကဳံေလ၏။ တပည္႔မ်ားစြာရွိေနသာဆရာေတာ္ၾကီးတပါးအဖို႔ မိမိလို၀ါငယ္ေသာရဟန္းတစ္ပါးအေနအားျဖင္႔ထိုအခြင္႔အေရးရခဲ႔သည္မွာမ်ားစြာကံေကာင္းလွေပသည္။
ဆရာေတာ္နဲ႔အတူ ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးနွင္႔ ေရႊတိဂုံဘုရားမွာ ဓာတ္ပုံရုိက္ခြင္႔ရခဲ႔တာ ဆရာေတာ္ရဲ႔တပည္႔ေတြ
ထဲမွာေတာ႔စာေရးသူတစ္ပါးသာရွိမည္ထင္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ကိုေရႊတိဂုံသို႔ပို႔ေပးခြင္႔ကားေနာက္ဘယ္ေတာ႔မွမၾကဳံနိဳင္ေတာ႔ပါေလ။

ဆရာေတာ္ရဲ ႔လက္သုံးၾသ၀ါဒမ်ား
မင္းတို႔စာသင္တိုက္ကိုေရာက္ရင္ ၃ ႏွစ္မျပည္႔မခ်ုင္း ဘယ္ေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ ရြာကိုျပန္မလာခဲ႔နဲ႔

ထို္င္ေနလို႔ဘာမွမျဖစ္ တစ္ခုခုလုပ္ရင္တစ္ခုခုျဖစ္တယ္

ပစၥည္းတစ္ခုကိုေတြ႔ရင္ သိမ္းထား သုံးနွစ္အတြင္းအသုံး၀င္လိမ္႔မယ္ကြ

ဆရာေတာ္ရဲ႔မွတ္ခ်က္
မိမိရဟန္းခံျပီး မႏၱေလးသို႔မျပန္ေတာ႔ဘဲ႔ရြာမွာဘဲ၀ါဆိုျပီး ေက်ာင္းသားကိုရင္ေလးမ်ားကိုစာခ်ေပးေနခဲ႔သည္။
စာေရးသူတို႔ရြာရဲ႔ထုံးစံက ရြာမွာ၀ါဆိုတဲ႔ဥဇင္းတိုင္း ၀ါတြင္းအလွည္႔က်တရားေဟာရသည္။
စာေရးသူမိမိအလွည္႔ေရာက္မလာခင္၂ ပါတ္ေလာက္ကတည္းကေလ႔က်င္႔ထားရသည္။
ပထမဦးဆုံးတရားပြဲကို ကိုယ္႔ဆရာသမားေရွ႔ေမွာက္ ကိုယ္႔ ရြာတကာတကာမမ်ားေရွ႔ေမွာက္မွာေဟာရမွာမို႔
ေသေသခ်ာခ်ာေလ႔က်င္႔ေနရသည္။ ပလႅင္အေပၚတက္ေတာ႔ အသံေတြတုန္ေနပါသည္။ အာေခါင္ေတြေခ်ာက္လာျပီ။ ပလႅင္ေအာက္ကိုၾကည္႔လိုက္ျပန္ေတာ႔မ်က္လုံးေတြအားလုံးက တရားေဟာကိုယ္
ေတာ္ကိုပဲ႔ၾကည္႔ေနၾကသည္။ ေၾသာ္....ခက္ျပီ တရားကိုသာေလ႔က်င္႔ခဲ႔သည္႔ငါ ၊ အမ်ားရဲ႔အၾကည္႔ကိုခံနိဳင္ေအာင္မေလ႔က်င္႔ခဲ႔မိသည္႔အတြက္နဲနဲေတာ႔အေနရခက္လွေပသည္။
တရားပြဲတြင္ ေက်ာင္းမွာလိုအပ္ေနေသာ ထင္းကိုလွဴၾကဖို႔ ညွပ္ေျပာလိုက္မိသည္။ အဲဒါကိုဆရာေတာ္ၾကားေတာ႔ငါေျပာရသက္သာသြားေအာင္ တကာတကာမေတြကိုေျပာေပးေဖၚရတယ္ မဆိုးဘူးဟု မွတ္ခ်က္ေပးလိုက္သည္။
တရားကနဲနဲရွည္သြားေတာ႔ ဥဇင္းေလး ပိဋကတ္သုံးပုံ ကုန္ေလာက္နီးနီးကိုေဟာလိုက္တာပါလားလို႔လဲ
မွတ္ခ်က္ေပးတာခံခဲ႔ရသည္။
အခုေတာ႔ မရွိေတာ႔ေသာဆရာေတာ္ရဲ႔မွတ္ခ်က္ကို တရားရွည္ရွည္ေဟာခါနီးတိုင္းသတိရေနေလေတာ႔
တိုတိုနဲ႔လိုရင္းမိမဲ႔တရားေတြကိုသာေဟာျဖစ္ပါေတာ႔သည္။

ဆရာေတာ္ရဲ႔ဇြဲ
ဆရာေတာ္ကားေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း မနက္ ၄ နာရီတြင္ထျပီးတစ္ေက်ာင္းလုံးကိုနိဳးကားဘုရားရွိခိုးသည္။
ေန႔စဥ္  ကိုရင္ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာသင္ေပးသည္။
နံနက္ ၅ နာရီတြင္ ေဆာင္းတြင္းဆို ငိုခ်င္ေလာက္ေအာင္ သြားရခက္ခဲေသာေက်ာက္ခဲလမ္းကိုဂရုမျပဳဘဲ
ေန႔တိုင္းဆြမ္းခံထြက္သည္။ တစ္ခါတစ္ေလ ဥဇင္းငယ္မ်ားငယ္မ်ားအိပ္ေပ်ာ္ေနမိ၍ ဆြမ္းခံက်န္ခဲ႔ပါက ဆြမ္းခံမလိုက္ေသာဥဇင္းမ်ားအာရုံဆြမ္းတက္မစားရဲေတာ႔ေပ။ အဲဒါသည္ပင္ ဒဏ္ထမ္းျခင္းျဖစ္ေလေတာ႔သည္။

သာသနာေတာ္အတြက္ေဆာင္ရြက္ခ်က္
သရက္ေခ်ာင္းျမိဳ႔လုံးဆိုင္ရာ ဥကၠဌ
ဂဏ၀ိမုတ္ ကူးတို႔ဂိုဏ္းဆိုင္ရာ အတြင္းေရးမႈး(ဥကၠဌတင္ေသာ္လည္းမိမိထက္၀ါၾကီးေသာဆရာေတာ္တစ္ပါး
ရွိေန၍ ထိုဆရာေတာ္ကိုဥကၠဌေနရာထား၍ဆရာေတာ္ကားအတြင္းေရးမႈးေနရာသာေနလွ်က္)
သာသနာအက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္ခဲ႔ပါသည္။

ေနာက္ဆုံးေန႔
ဆရာေတာ္ကားခါတိုင္းျပဳေနက်အတိုင္း ဘုရား၀တ္ျပဳ ဆြမ္းခံထြက္ျပီး အာရုံဆြမ္းစားသံေခ်ာင္းေခါက္ေတာ႔ဆရာေတာ္ ၾကြမလာေတာ႔ပါ။
ကိုရင္တစ္ပါးသြားပင္႔ခိုင္းေတာ႔ ဆရာေတာ္ ကုဋင္ေပၚမွာ မွိန္းေနသည္ဟုျပန္ေျပာေတာ႔ ..
တပည္႔ၾကီးမ်ားသြားၾကည္႔ခ်ိန္မွာေတာ႔ဆရာေတာ္ကား ကုဋင္ေပၚမွာ ေ၀ဒနာေတြကို တရားနဲ႔ရႈမွတ္ရင္
အျပင္းအထန္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတာကိုေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။
ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ေ၀ဒနာေတြကား……အနိုင္ယူသြားပါေတာ႔သည္။ ေရာဂါကား နွလုံးေသြးေၾကာက်ဥ္းတဲ႔။
ဆရာေတာ္ကိုေဆးရုံကုိပို႔လိုက္ရပါေတာ႔သည္။

လက္က်န္ရွင္းတမ္း
ဆရာေတာ္ရဲ႔တပည္႔ၾကီး ၃ ပါးကားနိဳင္ငံျခားေရာက္ေနေတာ႔ ေက်ာင္းလႊဲဖို႔ကိစၥကိုေရြးခ်ယ္ရတာခက္ေနသည္။
နိဳင္ငံျခား ေရာက္တပည္႔ၾကီး ၂ ပါး ယခုလက္ရွိ အၾကီးဆုံးတစ္ပါး ၃ပါးဆိုင္ေက်ာင္းဟုလႊဲခဲဲ႔ပါေတာ႔သည္။
နိဳင္ငံျခားေရာက္တပည္႔ေတြအေပၚဆရာေတာ္ကား ခ်ီးမႊမ္းေနမည္လား?
ေက်ာင္းမွာပဲ႔ရပ္က်ိဳးရြာက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေနေသာ တပည္႔ေတြကိုပဲ႔ခ်ီးမႊမ္းေနမည္းလားဆိုတာကိုေတာ?႔
ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္မွလြဲ၍မသိနိဳင္ပါတကား။

စ်ာပနအခမ္းအနား
ဆရာေတာ္၏စ်ာပနကို ဂဏ၀ိမုတ္ကူးတို႔ဂိုဏ္းစည္းမ်ဥ္းအတိုင္း (၇)ရက္သာထားခြင္႔ျပဳပါသည္။
ဘုန္းၾကီးေသရြာေက် ဆိုတာမျဖစ္ရေလေအာင္ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားစီစဥ္ခဲ႔ေလဟန္တူသည္။
မိုးတြင္းျဖစ္ေလေတာ႔ ေအးခ်မ္းျခင္းနိမိတ္ေတြမ်ားေဆာင္ေနေရာ႔လားပဲ႔ ေနာက္ဆုံးေန႔မွာ
လူေတြဆိုၾကက္ပ်ံမက် ဆရာေတာ္ရဲ႔ေနာက္ဆုံးခရီးကိုလိုက္လံပို႔ေဆာင္ၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ရုပ္ကလာပ္တင္ေဆာင္ေသာကားေပၚသို႔ ဆရာေတာ္၏တပည္႔ၾကီး ၄ ပါးက ၊ကားေပၚတြင္
ရပ္ျပီး အနိစၥာ ၀တ ဂါထားကိုရြတ္ဆိုဖို႔စီစဥ္ထားပါသည္။
က်န္သံဃာေတာ္တို႔ ကား ေျခလွ်င္ခရီးျဖင္႔လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ၾကပါသည္။
စာေရးသူကား ေနာက္ဆုံးအခြင္႔ေရးတစ္ခုဆိုက္ေရာက္လာပါသည္။
ရုပ္ကလာပ္တင္ေဆာင္ေသာကားေပၚမွာေရွ႔ ၂ ပါး ေနာက္ႏွစ္ပါး ရပ္ျပီးေနေပမဲ႔ ေနာက္မွာအေခါင္းကို
ထိမ္းဖို႔၂ ပါးလိုေနေတာ႔သည္။ ၀ါေတာ္ငယ္ေသာမိမိအဖို႔ ဒီလို႔အခြင္႔အေရးကားရွားပါးလွသမို႔
ကားေပၚကိုအေဖၚတပါးနဲ႔အတူ ေနာက္ကထိမ္းဖို႔တက္လိုက္သြားေတာ႔သည္။
ဆရာေတာ္တင္ေဆာင္လာေသာကားေပၚမွာမ်က္ရည္မက်ေအာင္ထိမ္း၍အနိုစၥာ၀တဂါထာကိုသာ
တတြတ္တြတ္ရြတ္ရင္း သုႆာန္သို႔လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေလေတာ႔သည္။

သုႆာန္သို႔အေရာက္တြင္ မိုးနတ္သားသည္ပင္မ်က္ရည္က်ေလေရာ႔သလားထင္ရေအာင္
မိုးေတြတအားရြာခ်လိုက္ေလသည္။ စိုေနေသာမ်က္ရည္ေတြလည္း မိုးေရနဲ႔အတူ က်ခဲ႔ေလျပီ။
ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႔မ်က္ရည္ကား မိုးနဲ႔အတူ လူမသိ သူမသိ တိတ္တိတ္ေလးေျခြျခလိုက္မိသည္။
သမုဒၵရာထဲမွေရေတြသည္ကား မ်က္ရည္မိုးေတြေၾကာင္႔ျပည္႔ေနပါလားဆိုတာ သတိသံေ၀ဂရျပီး
ဆရာ႔ေက်းဇူးကိုေအာက္ေမ႔ရင္း သာသနာ႔တာ၀န္ေတြကိုထမ္းေဆာင္နိဳင္ဖို႔က်ိဳးစားေနရပါေတာ႔သည္။

 လက္ဦးဆရာအေရးပါ
ရဟန္းေကာင္းရဟန္းျမတ္ျဖစ္မႈ၊ရဟန္းယုတ္ ရဟန္းည႔ံျဖစ္မႈသည္ဆရာ႔အေပၚမွာလည္းအေျခတည္ေနတတ္ပါေသးသည္။အမ်ားအားျဖင္႔ဆရာေကာင္းကိုမွီခိုရမွသာရဟန္းေကာင္းရဟန္းျမတ္ျဖစ္လာတတ္ပါသည္။ဆရာေကာင္းကိုမမွီခိုရဘဲရဟန္းေကာင္းရဟန္းျမတ္ျဖစ္လာသူမ်ားမွာရွိပင္ရွိေသာ္လည္းအေရအတြက္အားျဖင္႔အလြန္နည္းပါးပါလိမ္႔မည္။
သို႔ျဖစ္၍သာသနာေတာ္၌ဆရာတပည္႔ဆက္ဆံမႈသည္အေရးပါလွေပသည္။က်မ္းတစ္ေစာင္တစ္ဖြဲ႔ေရးသားမွသာ
ျပည္႔စုံဖြယ္ရာရွိေနပါသည္။ဤ၌ကားလိုရင္းသေဘာကို အျမြက္မွ်သာျပဆိုရပါေတာ႔မည္။
သာသနာအတြင္းသို႔၀င္ေရာက္လာသူမ်ားအတြက္လက္ဦးဆရာကအေရးၾကီးလွေပသည္။လက္ဦးဆရာညံံ႔လွ်င္
တပည္႔လည္းညံံံ့လာတတ္ေပသည္။လက္ဦးဆရာေကာင္းလွ်င္တပည္႔လည္းေကာင္းလာတတ္ေပသည္။
သို႔ျဖင္႔ မသင္႔ေတာ္ေသာ ဆရာကိုေရွာင္ၾကဥ္၍ သင္႔ေတာ္ေသာဆရာကိုဆည္းကပ္ရန္မွာ မိမိတို႔၏ဘ၀ေပးတာ၀န္မွ်သာျဖစ္ပါေတာ႔သည္။ဆရာအေရြးမွားက သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး ဒုကၡဆုံးေတာ႔မည္မဟုတ္ပါ။

အိမ္မွထြက္လာေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ရွင္အျဖစ္၊ ရဟန္းအျဖစ္၏ ရသင္႔ေသာစင္ၾကယ္မႈကိုမရျခင္းေၾကာင္႔အဆင္႔
ဆင္႔ပိုျပီးညစ္ႏြမ္းလာတတ္သည္။ ရဟန္း၏ ပိုမိုညစ္ႏြမ္းမႈမည္သည္ အသက္ေမြးမႈပ်က္စီးျခင္းေၾကာင္႔လည္းျဖစ္နိဳင္သည္။ အက်င္႔အယူ သီလစသည္တို႔တြင္ တစ္ပါးပါး(ပ်က္စီးျခင္း) ေၾကာင္႔လည္းျဖစ္နိဳင္သည္။ပဏ္ -ဋီ၊၂၄၇၊

ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ ေဆးကုသမႈစသည္တို႔ကိုျပဳလုပ္ေနေသာပုဂၢိဳလ္၏အထံ၌ရွင္အျဖစ္၊ရဟန္းအျဖစ္ကိုရလာခဲ႔
သည္။ထိုပုဂၢိဳလ္သည္မၾကာမီမွာပင္ဆရာဥပဇၥ်ာယ္တို႔နည္းတူ ေဆးကုသမႈစသည္တို႔ကိုျပဳလုပ္လာပါေတာ႔
သည္။သူသည္ဤအသက္ေမြးပ်က္စီးမႈမွာတည္လ်က္ ရာဂစေသာကိေလသာနွင္႔တကြပင္ ေသသြားရေတာ႔
သည္။ထိုသူသည္ ေနာက္အဆင္႔ဆင္႔ ပါစိတ္အာပါတ္စသည္တို႔ကိုက်ဴးလြန္လာတတ္သည္။ မာတုဃာတကစေသာအာနႏၱရိယကံ ကိုလည္းျပဳလုပ္လာတတ္သည္။ဤအယူသီလပ်က္စီးမႈမွာတည္လွ်က္ရာဂစေသာကိေလသာ
ႏွင္႔တကြပင္ေသသြားရေတာ႔သည္။ မူပဏ္-ဌ-၁၊၁၄၆။

အေၾကာင္းျပည္႔စုံလုံေလာက္မႈစသည္တို႔ေၾကာင္႔ထိုဘ၀မွာပင္စင္ၾကယ္မည္႔ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ သီလကိုအသက္ကဲ႔သို႔ခင္မင္ျမတ္နိဳးေသာသီလျပည္႔စုံေသာပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အထံ၌ရွင္အျဖစ္၊ရဟန္းအျဖစ္ကိုရလာခဲ႔သည္။
ယင္းသီလ၀ႏၱပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကဆုံးမၾကသည္၊သြန္သင္ၾကသည္၊အနည္းငယ္မွ်ေသာေမ႔ေလွ်ာ႔ေပါ႔ဆမႈကိုေတြ႔ရသည္႔
အခါမွာပင္ ‘ေရဒဏ္ဘယ္ႏွစ္ေခါက္ထမ္းရမယ္၊သဲဒဏ္ဘယ္ႏွစ္ေခါက္ထမ္းရမယ္’ စသည္ျဖင္႔ ဒဏ္ေပးမႈကိုျပဳၾကသည္။
ထိုပုဂၢိဳမ်ိဳးသည္ဆရာဥပဇၥ်ာယ္တို႔ကိုအတုယူကာ က်င္႔သုံးလာပါေတာ႔သည္။မၾကာမီမွာပင္ ၀တ္အက်င္႔ႏွင္႔ေကာင္းစြာျပည္႔စုံလာပါေတာ႔သည္။ ေနာက္အဆင္႔ဆင္႔သီလ၌တည္၍မိမိနွင္႔သင္႔ေလွ်ာ္ေသာ ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္တို႔ကိုသင္ယူကာ ဓုတင္စသည္တို႔ကိုေဆာက္တည္ပါေတာ႔သည္။ထို႔ေနာက္ဆရာ႔အထံမွာကမၼဌာန္း
ကိုေတာင္း၍ျမိဳ႔ေက်ာင္းမွာေနျခငး္ကိုစြန္႔လွ်က္ ေတာရေက်ာင္းတြင္သာေနထိုင္၍ တရားက်င္႔ေလ၏။
နိဗၺာန္သို႔ေစလႊတ္ထားေသာစိတ္ျဖင္႔ၾကိဳးစားအားထုတ္ေလေသာ္ မၾကာမီမွာပင္ရာဂစေသာကိုေလသာတို႔ကုန္ဆုံးရာနိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳေလ၏။

ေဆာင္ပုဒ္အသက္အသြင္၊သီလခင္သည္႔၊ ေထရ္ရွင္ျမတ္ကို၊ကပ္မွီခုိေသာ္၊ ေျပာဆိုေနက်၊ မေပါ႔ဆေအာင္၊
               ဆုံးမတိုင္းသာ၊ မလိုက္နာက၊ ဆရာရွင္ျမတ္၊ ဒဏ္သတ္မွတ္၍၊ ႏွိပ္႔ကြက္သည္႔အခါ၊ ေလးစားစြာ
               ျဖင္႔၊က်င္႔လာတပည္႔၊ သီလျပည္႔သည္…….ထပ္ျဖည္႔ပရိယတ္စသည္ကို။

ရဟန္း၏စင္ၾကယ္မႈသည္ေအာက္ထစ္ဆုံးအားျဖင္႔ သီလစင္ၾကယ္မႈေၾကာင္႔၄င္း၊ကမၼဌာန္းအားထုတ္မႈ
ေၾကာင္႔လည္း၄င္း၊ စ်န္ကိုရျခင္းေၾကာင္႔၄င္း ၊၀ိပႆနာပြါမ်ားျခင္းေၾကာင္႔၄င္း၊မဂ္ဖိုလ္ကိုရျခင္းေၾကာင္႔၄င္းျဖစ္သည္။ မူ-ပဏ္-ဋီ၊၂၄၇။

သို႔ျဖင္႔စင္ၾကယ္လိုေသာရဟန္းသည္ ေအာက္ထစ္ဆုံးအားျဖင္႔ မိမိ၏သီလကိုစင္ၾကယ္ေအာင္ေစာင္႔ထိန္းရမည္။
ကမၼဌာန္းအားထုတ္ရမည္၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရအရပ္မွာေနရမည္။ တတ္နိဳင္လွ်င္စ်န္ကိုျဖစ္ေစရမည္၊စ်ာန္ကိုအေျခခံကာ
၀ိပႆနာပြါးမ်ား၍ မဂ္ဖိုလ္ကိုအရယူရမည္။

ေဆာင္ပုဒ္.. စင္ၾကယ္လိုလတ္၊ရဟန္းျမတ္ကား၊ျဖဴဆြတ္သီလ၊၀ိေ၀က၀ယ္၊စ်ာန္ရက်င္႔ၾကံ၊အေျခခံ၍၊ျမဲျမံ၀ိပသ္၊
                ရႈတုံလတ္၊ျမင္႔ျမတ္မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္။
 
ၾသ၀ါဒဆရာ ဆည္းကပ္ပါ
သာသနာေတာ္၌ဆရာႏွင္႔တပည္႔တို႔သည္ကိုယ္႔တာ၀န္ကိုယ္ေက်ေအာင္လုပ္ေဆာင္သင္႔သည္၊ ဆရာကတပည္႔၏ၾကီးပါြးရာၾကီးပါြးေၾကာင္းညြန္ျပရမည္၊ ဆိုဆုံးမရမည္၊ၾသ၀ါဒေပးရမည္၊ မေကာင္းမႈမွ
ေရွာင္ၾကဥ္ေစရမည္၊ေကာင္းမႈကိုျပဳလုပ္ရန္လမ္းညြန္ရမည္။

တပည္႔ကလည္း ဆရာေကာင္း၏လမ္းညြန္မႈကိုလိုလိုခ်င္ခ်င္နာယူရမည္၊နားေထာင္ရမည္၊ သိနားလည္ေအာင္စူးစိုက္ရမည္၊စိတ္ပါ၀င္စားရမည္၊ဆရာအဆုံးအမမွေသြဖည္၍ မက်င္႔သင္႔ေခ်။ရိုေသစြာလိုက္နာျပဳက်င္႔ရမည္။
ဤသို႔ျပဳက်င္႔ေသာတပည္႔သည္ ဆရာကိုမိတ္ေဆြအရာမွာထား၍ က်င္႔ရာေရာက္သည္၊ရန္သူအရာထား၍က်င္႔ရာမေရာက္ေပ။
ယင္းပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမွာသာ ေကာင္းက်ဳိးအမ်ိဳးမ်ိဳးတိုးပြါးလာနိဳင္သည္၊ခ်မ္းသာသုခရရွိနိဳင္သည္။

 ဆရာ႔ေက်းဇူး
အခါတစ္ပါး၌ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရွင္အာနႏၵာအား ……
အာနႏၵာ.. ဆရာတဦးကိုအေၾကာင္းျပဳ၍တပည္႔ျဖစ္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ သရဏဂုံတည္၏၊ ငါးပါးသီလေစာင္႔ထိန္း၏၊ရတနာသုံးပါးကိုနွစ္ျခိဳက္ယုံၾကည္လက္ခံ၏၊အရိိယာတို႔နွစ္သက္ေသာသီလႏွင္႔ျပည္႔စုံ၏၊သစၥေလးပါးကိုအမွန္အတိုင္းသိျမင္၏။

ယင္းဆရာမ်ိဳးကိုေတြ႔ျမင္ရသည္႔အခါတပည္႔ျဖစ္ေသာပုဂၢိဳလ္က ရွိခိုးျခင္းအမႈ၊ ခရီးဦးၾကိဳဆိုမႈ၊လက္အုပ္ခ်ီမႈ၊အရိုအေသျပဳမႈ၊ပစၥည္းေလးပါးလႈဳဒါန္းမႈတို႔ျဖင္႔ေက်းဇူးတုံံ ့ျပန္မႈကိုျပဳေသာ္လည္း ‘ဆရာ႔ေက်းဇူးေက်ျပီဟု’
ငါဘုရားမေျပာလိုေပ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ဆရာ႔ေက်းဇူးကားမ်ားျပားလြန္းလွေသာေၾကာင္႔ပင္တည္း။

အေကာင္းစားပစၥည္းေလးပါးတို႔ကို စၾက၀ဠာတိုက္တစ္ခုလုံးျပည္႔ေအာင္ထည္႔၍ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ကိုအထြဋ္တင္ျပီး
လွႈဳေစကာမူ ဆရာအားေလွ်ာ္ေသာအမႈကိုမလုပ္နိဳင္၊ ဆရာ႔ေက်းဇူးမကုန္နိဳင္သည္သာ။
 ဥပဏ္-ပါ၊၂၉၇၊ဌ၊၂၂၂။ဋီ၊၄၀၈။

ပ်ံလြန္ေတာ္မူျပီးေသာသင္းကြ်န္းတိုက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္အားဤေဆာင္းပါးျဖင္႔
ဆရာ႔ေက်းဇူးေအာက္ေမ႔ေတာ္မူသည္။
ထား၀ယ္ရဟန္းငယ္(18.5.2012)ည ၁၂နာရီ

No comments:

Post a Comment